خردکن ضایعات فلزی

شریدر اتومبیل

خردکن ضایعات فلزی

خردکن ضایعات فلزی که با نام های شردر یا شریدر نیز شناخته می شود، برای خرد کردن انواع فولاد و فلزات به کار می رود. امروزه بزرگترین صنایع از جمله صنایع بزرگ فولاد مبارکه، کرمان و … با این مسئله روبرو هستند که چگونه ضایعات فلزی تجمع یافته را به بهترین شکل مدیریت کنند تا به کاهش مصرف انرژی و حفظ منابع طبیعی کمک کنند.

یک راه حل ایده آل استفاده از دستگاه خردکن ضایعات است که عملکرد موثر و کارآمد در خردکردن انواع ضایعات فلزی داشته باشد. شریدر همه نوع فلز را خرد و ریز می کند تا انتقال و فرآوری آنها برای مراحل بعدی مخصوصا بازیافت فلزات ممکن شود. به طور خلاصه طی این مراحل فلزات پس از تبدیل شدن به اندازه ی مناسب، توسط دستگاه جابجایی مواد و چنگ ضایعات حمل شده و به درون کوره ی ذوب فلزات منتقل می شود تا پس از ذوب، قالب گیری شده و دوباره وارد چرخه ی تولید فلز شود. در ادامه با ساختار این دستگاه و نحوه ی عملکرد آن آشنا می شویم.

ساختار شریدر ضایعات فلزی

دستگاه خردکن ضایعات فلزی بطور کلی از اجزای زیر ساخته شده است:

  • موتور هیدرولیکی یا برقی
  • گیربکس کاهنده
  • شفت اصلی که به چکش ها یا تیغه ها متصل است
  • تیغه های ثابت

موتور شردر

سیستم تغذیه ی شریدر، یک موتور هیدرولیک یا الکتریکی است. بسته به نوع عملکرد دستگاه، باید به مواردی از جمله سایز، قابلیت انعطاف و صدایی که دستگاه حین عملیات ایجاد می کند، توجه کرد. موتور خردکن ضایعات در دو جهت کار می کند، بنابراین شفت ها هنگام برخورد با اجسام بیش از حد سخت، به طور اتوماتیک در جهت عکس چرخش می کنند.

گیربکس

گیربکس کاهنده به کنترل سرعت موتور شردر کمک می کند. کاهش سرعت موتور موجب افزایش گشتاور و کاهش سرو صدا و گردوخاک می شود.

شفت شریدر

خردکن های ضایعات به انواع تک شفت یا چند شفت (دو یا چهار شفت) تقسیم بندی می شوند. در طول شفت ها در فواصل مساوی تیغه ها یا چکش ها (hammers) نصب شده اند که تیغه های متحرک نامیده می شوند. این تیغه ها نقش اساسی را در فرآیند خردکردن ضایعات ایفا می کنند. تیغه ها به طور کلی از فولاد آلیاژی فوق مستحکم حاوی منگنز ساخته می شوند. بسته به نوع مواد به کار رفته در ساخت تیغه ها، عملکرد و کارآیی دستگاه متغیر خواهد بود.

براساس آزمایشاتی که توسط Xianyan و همکارانش در سال 2016 انجام شد، به این نتیجه رسیدند که با افزایش بریدگی ها بر روی سر چکش ها، می توان تا 20% کارآیی خردکن و تا 15% طول عمر مفید دستگاه را افزایش داد.

تیغه های ثابت

تیغه های ثابت با فواصل برابر در دو سمت دهانه ی شریدر قرار می گیرند.

نحوه ی عملکرد دستگاه

خردکن ضایعات فلزی توسط موتور الکتریک یا هیدرولیک فعالیت می کند و از طریق سیستم PLC کنترل می شود. ضایعات فلزی از طریق دهانه ی شریدر وارد شده و تحت تاثیر نیروهای مختلف به تکه های کوچک خرد می شوند تا جایی که بتوانند از حفره ی دستگاه خارج شوند. از طریق گیربکس کاهنده، سرعت بالای موتور کاهش یافته در نتیجه گشتاور افزایش یافته و مصرف انرژی کاهش می یابد.

نوع مواد به کار رفته در ضایعات نیز بر کارآیی دستگاه و بازدهی انرژی تاثیر می گذارد. براساس تحقیقات X Zhou در سال 2016 ، می توانیم با خرد کردن انواع ضایعات از مواد مختلف به طور جداگانه مصرف انرژی را کاهش دهیم.

بیایید صنعتمان را به سطوح بالاتر ارتقا دهیم!

شرکت دانش بنیان کیوان کاوه با بیش از سی سال تجربه در طراحی و تولید دستگاه های کارآمد و قابل اطمینان در صنایع بازیافت و فرآوری ضایعات مفتخر خواهد بود بتواند براساس نیاز مشتریان هرگونه خدماتی دراین زمینه را ارایه دهد. ما از تکنولوژی هوشمند در دستگاه هایمان بهره برده ایم. و کنترل صد درصدی بر روی ساخت و مهندسی تجهیزات به ما امکان تضمین بالاترین کارآیی و قابلیت اطمینان را می دهد. محصولات ما با دارا بودن یک سال گارانتی حتی در شرایط سخت از جمله دمای کوره های ذوب دوام خود را حفظ می کنند.

لطفا در صورت داشتن هرگونه سوال و یا سفارش خرید با شماره تلفن 09353949294 تماس بگیرید. و یا با آدرس ایمیل keivankaveh.co@gmail.com با ما در ارتباط باشید. در اسرع وقت جوابگوی شما خواهیم بود.

برای مشاهده ی ویدئوی دستگاه شریدر کیوان کاوه بر روی لینک زیر کلیک کنید:

ویدئوی دستگاه شریدر کیوان کاوه

دیدگاهی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

Logged in as keivankavehLog out? 

 

دیدگاهی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× گفتگو در واتساپ